O godzinie 9:00 w szkole naszego Ośrodka rozbrzmiał dźwięk ostatniego dzwonka, który zakończył rok szkolny 2020/2021, kolejny trudny rok szkolny, rok, który minął pod znakiem pandemii i długo trwającej nauki w trybie zdalnym. Na szczęście dla wszystkich uczniów udało się go szczęśliwie zakończyć z nadzieją na to, że kolejny będzie mniej kłopotliwy i spokojniejszy dla wszystkich. Wspomniała o tym dyrektor Ośrodka, Hanna Wiśniewska, która podziękowała wszystkim uczniom, ich rodzicom i opiekunom oraz całej kadrze pedagogicznej i pozostałym pracownikom ośrodka, za trud włożony w pracę na rzecz pomyślnych rezultatów osiągniętych przez naszych uczniów.
Wychowankowie Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Wielgiem w roku szkolnym 2020/2021 wzięli udział w ogólnopolskiej akcji „Góra Grosza”.
Celem akcji organizowanej przez „Towarzystwo Nasz Dom”, było zebranie środków na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie nowych domów dla dzieci, rodzinnych domów dziecka, pogotowi rodzinnych, kwalifikowanych rodzin zastępczych oraz dla najbardziej potrzebujących domów dziecka.
Aktywność fizyczna jest jednym z najważniejszych składników zdrowego stylu życia. Jest ona ważna na każdym etapie funkcjonowania człowieka i można ją realizować zarówno w miejscu zamieszkania, jak również poza nim. Jedną z bardzo atrakcyjnych form spędzania czasu jest turystyka aktywna, która jest przyjemnym, ciekawym i korzystnym dla zdrowia sposobem na spędzanie wolnego czasu.
8 czerwca uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Wielgiem uczestniczyli w kolejnym rajdzie pieszym wokół jeziora Wielgie. Głównym celem wycieczki było propagowanie ekoturystyki i zdrowego, aktywnego stylu życia, a także integracja miłośników aktywnego wypoczynku oraz zabawy na świeżym powietrzu.
Dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego, w roku szkolnym 2020/2021, bardzo chętnie przystąpiły do ogólnopolskiego programu „Zbierajmy baterie i telefony”. Celem akcji zbiórki zużytych baterii – akumulatorów było wyrobienie nawyków selektywnej zbiórki zużytych baterii wśród wychowanków oraz propagowanie postawy odpowiedzialności grupowej za stan środowiska, którym żyjemy. Zużyte baterie i akumulatory stanowią źródło cennych surowców wtórnych. Ich właściwa zbiórka pozwala nie tylko unieszkodliwić toksyczne metale ciężkie, a także odzyskać część surowców oraz zaoszczędzić energię potrzebną do wydobycia pierwiastków, niezbędnych między innymi do produkcji nowych baterii.